Kaip?


Sudurtiniai žodžiai


Daiktavardis. Vienas - keli



Sakinių sudarymas


Pakartok rašybos taisykles


Mišrieji dvibalsiai ir dvigarsiai


Veiksmažodžių laikai


Saugesnis internetas - saugi bendruomenė


eTwinning 2018


Tikslingas IT priemonių panaudojimas pradiniame ugdyme

    Mokytojo misija – paimti ranką, atverti protą, paliesti širdį, formuoti ateitį.

 

Pradinių klasių mokytojo kompetencija - ne tik dėstomų dalykų žinios, bet ir gebėjimas tas žinias perteikti, nuolatinis keitimasis, augimas, tobulėjimas. Dabartiniai pradinukai apie vaizdo techniką, informacines technologijas nemažai išmano. Todėl šiandien pamokoje neužtenka tik vadovėlio. Mokytojas turi nuolat atsinaujinti, keisti savo darbo stilių, įvairinti mokymosi metodus. Tradicinį mokymą turi keisti nauji ugdymo metodai, skatinantys dirbti kūrybiškai ir žaismingai.

IT taikymas ugdymo procese leidžia integruoti įvairius mokomuosius dalykus. Kompiuteris pradinėje mokykloje - tai tarsi integracinė ašis mokant matematikos, pasaulio pažinimo, lietuvių kalbos, dailės ir kitų dalykų. Mobilios technologijos gali tapti puikia mokymosi priemone.

Mokomosios kompiuterinės programos sudaro galimybes individualizuoti mokymo procesą: medžiagos apimtį ir mokymosi tempą kiekvienas mokinys gali rinktis pagal savo poreikius bei sugebėjimus. Kompiuterinių pratybų ir programų yra labai daug ir įvairių. Šios programos ne tik moko, bet ir suteikia galimybę pradinukui pačiam pasitikrinti žinias bei įgūdžius. Pasak profesorės V.Dagienės, informacijos technologijų taikymas atveria mokiniams naujas perspektyvas ir, visapusiškai integravus kompiuterius į mokymo programas, leidžia jiems geriau pažinti aplinkos ir kultūrinius skirtumus bei panašumus, ugdo bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, skatina kūrybiškumą, atvirumą naujovėms. Galima teigti, kad kompiuterinių technologijų taikymas pamokose ir popamokinėje veikloje suteikia puikias galimybes, kad pamokos būtų vaizdžios ir įsimintinos, o mokymas ir mokymasis – įdomus, dinamiškas, lankstus.

Norime pasidalinti savo patirtimi, kaip mums sekasi panaudoti informacines technologijas ir jas integruoti į pradinių klasių ugdymo turinį. Trumpai apžvelgsime programų panaudojimą, kurios leidžia mokymą daryti patrauklesnį, aiškesnį, įtaigesnį.

MS Power Point programa sukurtas pateiktis galima padaryti daug įdomesnes, pavertus jas interaktyviu testu. Taip pat  galime išsiaiškinti, ką mokiniai jau žino, ir pagilinti žinias nauja medžiaga. Pamokos pabaigoje, naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais, mokiniai ne tik pasitikrina žinias, bet ir įsivertina. Taip mokymasis žaismingas ir patrauklus.

CamStudio programa kuriame vaizdinę ir garsinę medžiagą, ją apdorojame. Šia programa galima sukurti bei išsaugoti pamokų fragmentus. Tokia medžiaga ypač tinka mokiniams, kurie nelanko mokyklos, o žinias gilina namuose.

Mokinių pamėgta programa PurposeGame, kuri aktyvi ne tik stacionariuose kompiuteriuose, planšetiniuose kompiuteriuose, bet ir išmaniuosiuose telefonuose. Ši programa leidžia pačiam mokytojui kurti interaktyvias užduotis įvairioms pamokoms pagal duotus šablonus. Taip mokiniai žaisdami kartoja bei įtvirtina pamokos medžiagą.

Puikus internetinis įrankis Kahoot leidžia organizuoti apklausas, viktorinas. Jis veikia visose interneto naršyklėse su įvairiais mobiliaisiais įrenginiais, kompiuteriais, išmaniaisiais telefonais. Juo naudotis mokiniams smagu, nes jie skatinami varžytis. Po kiekvieno atsakymo pateikiamas asmeninis įvertinimas bei užimama vieta. Mokytojos pačios susikuria viktorinas pagal temas, mokinių gebėjimus, pamokos tikslus ir uždavinius.

Internetinė klasės/grupės svetainė – šiuolaikiško mokytojo kasdieninis darbo įrankis. Svetainė neabejotinai naudinga pačiam internetinės svetainės administratoriui kaip jo nuolatinio  tobulėjimo bei žinių kaupimo įrankis, bendradarbiavimas, galinga HTML terpė, kompaktiška ir talpi, modulių įvairovė, virtuali edukacinė erdvė.

Classdojo  yra klasės įrankis, kuris padeda gerinti mokinių elgesį ir greitai bei lengvai įvertinti mokinius. Įrankis fiksuoja, generuoja duomenis ir leidžia mokytojui vienu paspaudimu nusiųsti juos mokinių tėvams  Mokiniai mato vertinimo procesą, o taip pat jį ir girdi.

Story jumper – įdomūs intuityvių įrankių rinkiniai internete, leidžiantys sukurti vaikams žaismingas metodines priemones. Priemonių kūrimui galima panaudoti begalę programos paveikslėlių, mitologinių gyvūnų, veikėjų, scenų (fonui), simbolių bei kitos grafikos arba įkelti savo paveikslėlius ar piešinius iš kompiuterio.

Glogster edu – plakatų kūrimo įrankis, padedanti patobulinti IKT žinias ir įgūdžius bei įgyvendinti kūrybinius sumanymus. Galimybė naudotis rašymo įrankiais, teksto pateikimo šablonais, braižymo/piešimo įrankiais, štampais, paveikslėliais, atsisiųsti video medžiagą,

Tie, kurie žino Prezi, gali sutikti, kad tai yra viena iš geriausių interneto paslaugų kurti pristatymus, nes gauti rezultatai yra dinamiški, elegantiški ir originalūs.

MSPaint – piešimo programa, padedanti  lavinti piešimo įgūdžius valdant  kompiuterinę pelę.

Auto Collage – greitai ir meniškai sudėlios iš keleto nuotraukų ar paveikslėlių vientisą paveikslą ar nuotrauką.

Ecilpse Crossword – programa skirta kryžiažodžiams sudaryti. Mokiniai gali kryžiažodžius sudaryti, juos spręsti interaktyvioje erdvėje arba sudarytą kryžiažodį atsispausdinti.

Garsiai.lt – lietuviškai kalbanti svetainė, kuri užrašytą tekstą įgarsina.

Big Board Answers - žaisminga viktorina komandiniam mokinių darbui, sužadinanti smalsumą, galimybę pasitikrinti žinias.

Malonu mokiniams apsilankyti „Crayola“ internetinėje piešimo studijoje. Čia gali nupiešti nuotaikingą paveikslėlį bei užbaigtą kūrinėlį atsispausdinti.

Filmstreet – suteikia galimybę sukurti filmą, pasirenkant norimą foną, veikėjus, atributiką, muziką. Sukurtą darbą mokiniai gali išsisaugoti ir bet kada pademonstruoti.

MS Photo Story – vaizdo įrašų kūrimo programa. Mokiniai, naudodamiesi šia programa, nuotraukas, paveikslėlius  gali paversti video, taip pat yra galimybė savo vaizdo medžiagą įgarsinti (t.y. įrašyti pasakojimą apie demonstruojamą medžiagą, įtraukti norimą muziką).

SMP Mano darbeliai – kūrybiškumui ugdyti, piešimo, rašymo, lyginimo veikloms. Patogu ir lengva sudarant diagramas, kurias galima analizuoti, aptarti.

SMP Užburtas miškas – tai tarsi žaidimų aikštelė su įvairiais peizažais, scenarijais, veikėjais, objektais ir garsais, kurie vilioja kurti žaidimus, istorijas. Čia mokiniai gali įgyti pirmuosius programavimo įgūdžius.

Lietutis. lt – tai puikus klaviatūros treniruoklis. Mokiniai žaisdami lavina naudojimosi klaviatūra įgūdžius.

Wizzy Name  – tai klasės mokinių vardų ratas, kuris naudojamas, norint suskirstyti mokinius grupiniam darbui. Taip pat  įvairaus dydžio grupėms skirstyti tinka programa Team Up.

Skaityti bei kurti QR kodus moka net mažiausieji mūsų mokyklos mokiniai –   pirmokai. Jais užkoduojame pamokos temą, užduotis, veiksmus, mintis, receptus, dainas, paveikslėlius, interaktyvias Learningapps užduotis ir kt. Learningapps programa kuriame individualias bei komandines užduotis įvairiems pamokoms tikslams bei uždaviniams įgyvendinti, kurias mokiniai atlieka interaktyvioje lentoje, planšetiniuose kompiuteriuose.

Neformaliojo švietimo užsiėmimuose „Kompiuterių pasaulyje“, „Skaitmeniniai išminčiai“ sudarome sąlygas mokiniams, besidomintiems kompiuteriais, informacinėmis technologijomis, įvairiomis kompiuterinėmis programomis, dirbti ir mokytis mokykloje kitaip: ieškant, tyrinėjant, atrandant, klystant, darant išvadas, plėtojant kūrybines galias, atskleidžiant ir ugdant savo talentus, ugdome mokinių norą ir gebėjimą išreikšti save. Taigi IT tiek formaliajame, tiek neformaliajame švietime tampa ne tik priemone informacijai gauti, bet ir mokymosi metodu įvairiems gebėjimams įgyti, lavinti, tobulinti.

Mobilieji įrenginiai, įvaldytos kompiuterinės programos, atviro kodo ištekliai suteikia neribotas galimybes: mokytis įvairių dalykų, skaityti el. knygas,  žymėtis idėjas bei pastabas, rinkti tekstą, dalintis informacija, fotografuoti, piešti, kurti ir … tobulėti.

 

 

Mokytojos metodininkės Dalia Paleckienė ir Nijolė Amšiejienė



 LAIMINGOS  KLASĖS  RECEPTAS

 

25 porcijoms paruošti reikia: 

 

Žiupsnelio DALIJIMOSI, 

Pusės puodelio PASITIKĖJIMO, 

Vieno šaukšto MALONUMO, 

Šešių šaukštelių GEROS NUOTAIKOS, 

100 gramų BENDRAVIMO, 

Pusės kilogramo GEROS IŠVAIZDOS, 

1 kilogramo AIŠKUMO, 

250 gramų BENDRADARBIAVIMO, 

10 gramų GERŲ MANIERŲ, 

1 kilogramo DISCIPLINOS, 

 

         Vieno  tikrai  žavaus mokytojo ir 500 mililitrų ŠVELNUMO. Paimkite didžiulę taurę ir supilkite į ją PASITIKĖJIMĄ, BENDRAVIMĄ ir BENDRADARBIAVIMĄ; po to – MALONUMĄ, LINKSMUMĄ ir GERĄ IŠVAIZDĄ. Viską gerai suplakite. Tada supilkite GERAS MANIERAS ir DISCIPLINĄ. Viską atsargiai sumaišykite ir supilkite į 15 cm gylio ir 45 cm skersmens apvalią formą ir kepkite 200 laipsnių karštumo orkaitėje visą savaitę. Baigę kepti, atsargiai išimkite ir išbarstykite klasėje.